UNIEK IN MUZIEK
MUZIEKLES, MAAR DAN NET EVEN ANDERS
MUZIEKTHERAPIE

Werkwijze

muziektherapie-muziekboekOpbouw van de lessen

Tijdens een eerste oriënterend gesprek bespreken we de wensen en mogelijkheden van de leerling.
We bespreken datgene wat de docent moet weten om de leerling goed te kunnen begeleiden in de les: gedragseigenschappen, (lichamelijke) handicaps, talenten, visuele ondersteuning en meer kan aan bod komen in dit gesprek.

Vervolgens wordt er improviserend en intuïtief muziek aangeboden door de docent om een indruk te krijgen van de interesses en vaardigheden van de leerling.

Het vinden van de juiste methode en de afstemming duurt vaak een aantal lessen. De bedoeling is om de beste manier te vinden waarmee de leerling nieuwe vaardigheden aan kan leren.
Voor de één is dit een gangbare leermethode, voor de ander is dit de kleurenmethode, weer een ander werkt via het gehoor of via akkoorden, enz.


De lessen kunnen zowel individueel als in groepsverband gegeven worden.